Ja Tev ir kādi jautājumi, tad raksti mums
Mēs ar Tevi sazināsimies tuvākajā laikā!
Paldies, Tavs pieteikums nosūtīts veiksmīgi!
Skip to content

Jaunumi

25.07.2025

Komunikācijas studijas ar specializācijām biznesa diplomātijā, digitālā, multimediju un sabiedrības drošības komunikācijā

Mūsdienās komunikācijas prasmes tiek ļoti augstu vērtētas, un darba devēji tās uzskata par svarīgām, kā arī nepieciešamām prasmēm, jo tās ievērojami paaugstina darba izpildes kvalitāti. Biznesa augstskola Turība piedāvā divas bakalaura programmas komunikācijas virzienā – "Starptautiskās komunikācijas vadība" un "Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība", maģistra studiju programmu “Stratēģiskā komunikācijas vadība” un doktora studiju programmu “Komunikācijas vadība”.

Starptautiskās komunikācijas vadība ar specializāciju “Biznesa diplomātija”

Bakalaura studiju programma “Starptautiskās komunikācijas vadība” piedāvā iespēju apgūt komunikācijas vadīšanu starptautiskā vidē. Programmas ietvaros tiek apgūts, kā plānot, organizēt un vadīt organizācijas starptautisko komunikāciju, analizēt informāciju, mērķauditorijas un informācijas kanālus, veidot un plānot organizācijas starptautisko komunikācijas vadību, nodrošinot uzticēšanos zīmola vērtībām, analizēt starptautiskās komunikācijas riskus, prognozēt iespējamās krīzes un iesaistīties krīžu vadībā, prognozēt un novērst organizācijas konfliktus starptautiskā vidē, sekmēt sabiedrības atbalstu organizācijas darbībai starptautiskā vidē. Šī ir arī lieliska iespēja, lai uzlabotu un pilnveidotu savas svešvalodu zināšanas.

Studiju programma “Starptautiskās komunikācijas vadība” ir papildināta ar specializāciju “Biznesa diplomātija”, kas veidota, balstoties uz tendencēm starptautiskā biznesa un kultūru mijiedarbībā.

“Mūsdienu biznesa vide nav tikai ekonomisku attiecību telpa, bet arī platforma diplomātijai, kur sarunas, saskaņošana un attiecību veidošana starp dažādu kultūru pārstāvjiem kļūst par ikdienas sastāvdaļu. Starptautiskajā biznesā diplomātijas elementi ir īpaši nozīmīgi, jo sadarbība ar citām valstīm prasa ne tikai profesionālas zināšanas, bet arī spēju izprast atšķirīgas kultūras un pielāgoties tām,” skaidro Komunikācijas virziena vadītāja Jana Bunkus.

Specializācijā iespējams apgūt studiju kursus kā “Ģeopolitika un globālā ekonomika”, “Starpkultūru biznesa attiecības”, “Pārrunu vadība starptautiskajā vidē”; “Starptautiskais protokols un etiķete”.

Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība ar specializāciju “Digitālā komunikācija”

Studiju programma “Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība” sagatavo komunikācijas nozares profesionāļus un sabiedrisko attiecību speciālistus, kas ne tikai spēj realizēt publicitātes pasākumus un komunikācijas kampaņas, bet arī ir kompetenti izveidot veiksmīgu uzņēmuma komunikācijas stratēģiju, uzstāties auditorijas priekšā un prasmīgi rīkoties krīzes situācijās, nodrošinot komunikāciju ar dažādām ietekmes pusēm. Studijas sniedz iespēju apgūt padziļinātas zināšanas sabiedriskajās attiecībās un ar tām saistītajās jomās – komunikācijas zinātnē, digitālajā mārketingā, reklāmā, sociālajā psiholoģijā, vides komunikācijā, uzņēmējdarbībā, kā arī gūt ieskatu radošo industriju darbībā.

Šai studiju programmai ir arī specializācija “Digitālā komunikācija”, kurā papildus pamata bakalaura programmai tiek īstenoti seši studiju kursi: “Digitālā komunikācija”, “Influenceru mārketings”, “Digitālās komunikācijas satura veidošana”, “Digitālās komunikācijas kampaņas – par kampaņām un to, kā veiksmīgāk tās organizēt”; “Digitālās komunikācijas psiholoģija”, “Multimediji”. Studiju programmā iesaistīti vadošie komunikācijas profesionāļi, savukārt specializācijā “Digitālā komunikācija” pasniedzēju loku papildina arī influenceri, kas ļauj studentiem pilnvērtīgi apgūt jaunākās tendences digitālā satura veidošanā.

Stratēģiskā komunikācijas vadība ar specializācijām “Digitālā un multimediju komunikācija” un “Komunikācijas un sabiedrības drošība”

Pēc sabiedrisko attiecību studiju absolvēšanas studenti var turpināt pilnveidot savas prasmes profesionālā maģistra studiju programmā “Stratēģiskā komunikācijas vadība”, kuras galvenie akcenti ir komunikācijas stratēģiskā vadība multimediju vidē, integrētās mārketinga komunikācijas stratēģijas, digitālā komunikācija, sociālo mediju mārketings, lobēšanas tehnoloģijas.

Maģistra programmas ietvaros komunikācijas studenti, kas izvēlēsies specializāciju “Digitālā un multimediju komunikācija”, apgūs papildus tādus studiju kursus kā „Komunikācijas stratēģiskā vadība multimediju vidē”, „Digitālā komunikācija un sociālo mediju mārketings”, „Grafiskais dizains un vizualizācija”, „Komunikācijas psiholoģija” un citi. Komunikācijas virziena radošajā telpā “DigiCom” var apgūt praktiski multimediju prasmes.

Mūsdienu digitālajā vidē pieaug informācijas apmaiņas ātrums un līdz ar to arī dezinformācijas, kiberdraudu un kiberuzbrukumu izplatība. Tāpēc maģistra programma piedāvā arī specializāciju “Komunikācijas un sabiedrības drošība”.

Šī starpdisciplinārā specializācija sagatavo speciālistus, kas spēj analizēt un risināt ar informācijas drošību un sabiedrības uztveri saistītos izaicinājumus. Specializācija sagatavo stratēģiskās komunikācijas vadītājus ar dezinformācijas un informatīvā kara ietekmes apkarošanas, krīzes komunikācijas vadības un sabiedrības drošības nodrošināšanas prasmēm.

Studiju laikā studenti apgūs:

  • dezinformācijas un propagandas mehānismus, to atpazīšanu un ietekmi uz sabiedrību;
  • sabiedrības drošības stratēģijas, tostarp valsts un organizāciju spējas aizsargāt informatīvo telpu;
  • kiberdrošības principus, tostarp datu aizsardzību, kiberuzbrukumu novēršanu un digitālās vides drošību;
  • stratēģisko komunikāciju un krīzes vadību, kas ietver efektīvu informācijas izplatīšanu un manipulāciju atpazīšanu.

Specializācijā iekļauti šādi studiju kursi kā, piemēram, “Tehnoloģijas dezinformācijas atpazīšanā”, “Starptautiskā drošība un ģeopolitika”, “Sabiedrības psiholoģija, komunikācija un drošība”, “Dezinformācija un ietekmes aktivitātes”.

Doktora studijas komunikācijas vadībā

Doktora studiju programmā “Komunikācijas vadība” iespējams apgūt pētnieciskās un pedagoģiskās prasmes un radīt jaunas zināšanas integrētajā mārketinga komunikācijā, mediju un komunikācijas zinātnē un vadībzinātnē, ieskaitot stratēģisko, komunikācijas un mediju vadību. Iespējams pilnveidot savas kompetences problēmorientētā pētniecībā, saistot komunikāciju un vadību. Tāpat ir iespējams pilnveidot prasmes, lai izstrādātu un ieviestu komunikācijas stratēģijas uzņēmumos un citās organizācijās, ieskaitot starptautiskās. Studiju programma piedāvā attīstīt jau uzkrātās zināšanas, iemaņas un spējas augstākā līmenī.

Biznesa augstskolas Turība Komunikācijas virziena vadītāja Jana Bunkus akcentē piecus iemeslus, kādēļ izvēlēties studēt šīs programmas Biznesa augstskolā Turība:

Komunikācija – viena no nozīmīgākajām nozarēm

Ar sabiedrisko attiecību un starptautisko komunikāciju mūsdienās veido uzņēmuma, personas, produkta vai pakalpojuma atpazīstamību. Šodien komunikācija ir viena no populārākajām nozarēm pasaulē, jo interesanta, profesionāli veidota, radoša un savlaicīga informācija ir atslēga uz panākumiem – gan informatīvā, gan finansiālā ziņā.

Daudzpusīgas karjeras iespējas visā pasaulē

Sabiedrisko attiecību un starptautiskās komunikācijas absolventi var strādāt dažādās nozarēs, piemēram, komunikācijā, mārketingā, reklāmā, medijos, politikā, nevalstiskajās organizācijās, pašvaldībās, valsts pārvaldē, vai arī veidot savu uzņēmumu, kā arī darboties kā satura veidotāji (influenceri).

Personiskā izaugsme

Studējot sabiedriskās attiecības un starptautisko komunikāciju, ikviens iegūst daudzpusīgu zināšanu un prasmju klāstu: komunikācijas, uzstāšanās, mutiskās un rakstiskās komunikācijas, reklāmas, mārketinga, starptautiskās tīklošanās, digitālās komunikācijas, sociālo mediju komunikācijas un mārketinga, mediju, krīzes komunikācijas, ilgtspējas, korporatīvās atbildības, starpkultūru komunikācijas, etiķetes utt. Tas sekmē ne tikai daudzpusīgu personisko izaugsmi, bet palielina arī konkurētspēju.

Iespēja strādāt radoši

Komunikācija ir nozare, kurā katra darba diena ir citāda – neviena diena nelīdzinās citai un neviens uzdevums neatkārtojas, jo katra situācija ir individuāla. Tas nozīmē, ka sabiedriskajās attiecības un starptautiskajā komunikācijas vadība ir iespēja izbaudīt radošu un dinamisku darba procesu, kuru bieži speciālists var veidot un noteikt. Absolvents var strādāt algotu darbu, bet var izvēlēties veidot ārpakalpojumu vai arī darboties kā influenceris.

Radošs studiju process

Sabiedrisko attiecību un starptautiskās komunikācijas vadības studijas ir radošas un aizraujošas, kas notiek kopā ar pasniedzējiem – komunikācijas nozares profesionāļiem no Latvijas un ārvalstīm. Studiju procesā studenti ne tikai apgūst teoriju, bet daudz darbojas arī radoši, proti, dodas mācību ekskursijās uz nozares uzņēmumiem, fotografē, filmē, veido podkāstus un digitālo komunikāciju, analizē dažādas reālus piemērus, piedalās dažādu situācija izspēlēs, piemēram, organizējot preses konferences, uzņem ciemos vieslektorus, utt.

Sīkāk informāciju par bakalaura programmām “Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība” un “Starptautiskās komunikācijas vadība” var iegūt Biznesa augstskolas Turība Studiju informācijas centrā, augstskolas mājaslapā – wwww.turiba.lv vai apmeklējot kādu no Atvērto durvju dienām.