- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
-
Zinātne
- Kontakti
- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
Biznesa ideju hakatons
Turības Biznesa inkubators
Biznesa ideju hakatons “to be”
Lai pierādītu, ka jaunieši var radīt inovatīvas un orģinālas ilgtspējīgas biznesa idejas diennakts laikā, 2024. gadā 25.-26. janvārī Biznesa augstskola Turība biznesa inkubators un Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūtu organizē ilgtspējīgas biznesa ideju hakatonu “To Be”, kurā jaunieši iegūs ne tikai vērtīgas zināšanas par uzņēmējdarbību, bet arī radīs paši savas unikālās biznesa idejas vai risinājumus problēmsituācijām.
Hakatonam jaunieši 16 -25 gadu vecumā var pieteikt savu komandu trīs cilvēku sastāvā līdz 2024. gada 12. janvārim, kuriem 24 stundu laikā vajadzēs radīt ilgtspējīgu biznesa ideju vai arī risinājumus uzņēmumu dotajām ar ilgtspēju saistītām problēmsituācijām. Ar hakatona nolikumu iepazīties šeit.
Hakatona kopējais balvu fonds ir 4400 eiro , ko finansē Turības ilggadējie sadarbības partneri - loģistikas uzņēmums SIA “Miandum” un poligrāfijas grupas „Mūkusala”, savukārt jaunais sadarbības partneris - AS “Latvijas valsts meži” - pasniegs kādai no komandām savu Simpātiju balvu. Balvu fonds tiks novirzīts divos virzienos, piešķirot 1.- 3. vietu ieguvējiem naudas balvas (pirms nodokļu nomaksas): 1. vietai – 1000 eiro, 2. vietai - 700 eiro un 3. vietai – 500 eiro.
“Frāze - “mūsu nākotne ir jauniešu rokās” - šodien vairs nav tikai tēlains izteiciens, bet gan fakts, jo pusi pasaules iedzīvotāju veido tie, kuri jaunāki par 30 gadiem. Turklāt pētījumi pasaulē rāda, ka tieši jaunieši aktīvāk izmanto modernās tehnoloģijas un ir gatavāki inovācijām, kas ir vitāli svarīgi būtisku pārmaiņu īstenošanai. Prieks, ka šis hakatons būs vērsts ne tikai uz oriģināliem risinājumiem dažādiem aktuāliem izaicinājumiem, bet arī biznesa ideju ģenerēšanu, jo tieši jauniešu uzņēmējdarbības prasmes var veicināt ekonomiku un sabiedrības attīstību, kā arī sekmēt jauniešu nodarbinātību,” atzīst Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja Dace Helmane.
Biznesa augstskolas Turība rektore Zane Driņķe hakatonu saskata kā lielisku satikšanās vietu jauniešiem ideju radīšanai, minot, ka dzīvē ir tik daudz piemēru, kur hakatona laikā tapušas biznesa idejas jau tiek veiksmīgi realizētas dzīvē un atrasti investori. Tam piekrīt arī loģistikas uzņēmuma “Miandum” valdes loceklis Didzis Mizis: “ Biznesa ideju hakatonā ir iespēja ģenerēt drosmīgas un ilgtspējīgas nestandarta idejas. Tās nākotnē, pilnīgi noteikti, var kļūt par sava uzņēmuma attīstības pamatakmeni un tā ir būtiska pieredze, sperot pirmos soļus biznesa vidē.”
Arī poligrāfijas grupas „Mūkusala” valdes priekšsēdētājs Visvaldis Trokša norāda, ka hakatons ir iespēja “pārbaudīt spējas, veidot komandu, strādāt tajā un virzīties uz mērķi, un tas viss lieliskā kompānija un radoši kopā pavadīts laiks”.
Tā, piemēram, Turības Uzņēmējdarbības vadības programmas studenti Daniels Milčs un Ralfs Ronis pēc dalības hakatonā “To be”, nolēma, ka viņu ideja par bateriju pārstrādi ir vērā ņemama, spētu konkurēt un dot peļņu, tajā pašā laikā atrisinot globālu problēmu. Abi jaunieši, izmantojot Turības Biznesa inkubatora sniegtās iespējas, nodibināja savu uzņēmumu “Danra”. Gada laikā “Danra” pārveidojās par “Danra SeEMI”, ar kuru abi studenti startēja citos biznesa ideju hakatonos, gūstot vērtīgu pieredzi un ieskatu Start-up uzņēmumu specifikā. Noslēdzot hakatonu ciklu, abi studenti nomainīja uzņēmuma nosaukumu pret SIA “Danra Marketing” ar konkrētu uzņēmuma virzienu – mārketings, piedāvājot studentu pašizaugsmes kursu organizēšanu.
Hakatona “To be” ietvaros biznesa idejas vai problēmas risinājumi tiek skatīti caur ilgtspējas un “zaļās domāšanas” skatupunktu. Tāpēc hakatona norisi atbalsta arī 2023. gada Latvijas zaļākais zīmols – AS “Latvijas valsts meži”.
“Latvijas valsts mežos”, jau gandrīz 20 gadus īstenojot vides izglītības programmas, ar prieku pamanām, ka jaunieši kļūst arvien radošāki un ar augstu motivāciju dzīvot zaļi, kas neaprobežojas ar skaļiem vārdiem, bet gan ar reāliem ikdienas paradumiem un to pielāgošanu jauniem apstākļiem. Hakatons ir vēl viena lieliska iespēja jauniešiem sevi pierādīt – ierobežotā laikā un vietā piedāvājot savus unikālos, radošos risinājumus zaļākas pasaules veidošanā,” norāda uzņēmuma Komunikācijas daļas vadītājs Tomass Kotovičs.
Biznesa ideju hakatons “To be” notiks otro reizi. Hakatonā var piedalīties komandu trīs cilvēku sastāvā, piesakoties - ej.uz/ToBeHakatons līdz 2024.gada 12. janvārim. Saņemtos pieteikumus izvērtēs un tālāk dalībai hakatonā tiks atlasītas 15-20 komandas.