Programmas "Starptautiskās komunikācijas vadība" specializācija “Biznesa diplomātija”
Pirmā cikla profesionālās un akadēmiskās bakalaura studiju programmas





Programmas "Starptautiskās komunikācijas vadība" specializācija “Biznesa diplomātija”
Bakalaura studiju programmas “Starptautiskās komunikācijas vadība” jaunā specializācija “Biznesa diplomātija”
Mūsdienu biznesa vide nav tikai ekonomisku attiecību telpa, bet arī platforma diplomātijai, kur sarunas, saskaņošana un attiecību veidošana starp dažādu kultūru pārstāvjiem kļūst par ikdienas sastāvdaļu. Starptautiskajā biznesā diplomātijas elementi ir īpaši nozīmīgi, jo sadarbība ar citām valstīm prasa ne tikai profesionālas zināšanas, bet arī spēju izprast atšķirīgas kultūras un pielāgoties tām.
Lai arī globalizācija padara pasauli šķietami vienotu, kultūras atšķirības un nianses neizzūd – tās joprojām būtiski ietekmē komunikāciju, lēmumu pieņemšanu, vadības stilus un savstarpējās uzticības veidošanos starp partneriem. Eksporta procesos šie aspekti ir īpaši svarīgi, jo pat neliela kultūras īpatnību neievērošana var kļūt par šķērsli veiksmīgai sadarbībai vai novest pie zaudētiem darījumiem. Tas nav tikai teorētisks pieņēmums – praksē to pierāda daudzi uzņēmumi, kas darbojas globāli un veiksmīgi apvieno biznesa stratēģiju ar kultūras izpratni. Piemēram, Skandināvijas uzņēmumi, ienākot Āzijas tirgos, īpaši pielāgo savus komunikācijas stilus un lēmumu pieņemšanas procesus, respektējot vietējās hierarhijas un biznesa etiķeti. Savukārt vācu uzņēmumi, kas sadarbojas ar latīņamerikāņu partneriem, pielāgojas atvērtākai un personīgākai sadarbības pieejai. Šādas starpkultūru prasmes var apgūt ne tikai teorijā, bet arī mācoties no pieredzējušiem uzņēmējiem, piedaloties starptautiskās izstādēs, tirdzniecības misijās vai pat strādājot ciešā kontaktā ar vietējiem partneriem ārvalstīs.
Arī Latvijas uzņēmumu panākumi starptautiskajos tirgos lielā mērā ir atkarīgi no to vadītāju, pārdošanas vadītāju un klientu attiecību veidotāju prasmēm veidot uzticēšanos, pielāgot komunikāciju un rīkoties ar kultūras jutību, kas ilgtermiņā veicina veiksmīgu eksportu un sadarbību.
Specializācijā “Biznesa diplomātija”, papildus pamata programmai, tiek īstenoti četri studiju kursi:
- Ģeopolitika un globālā ekonomika
- Starpkultūru biznesa attiecības
- Pārrunu vadība starptautiskajā vidē
- Starptautiskais protokols un etiķete
Studiju programmu vada Jana Bunkus – komunikācijas zinātņu maģistre ar vairāk nekā 21 gadu praktisko pieredzi komunikācijā un sabiedriskajās attiecībās. Jau piecpadsmit gadus darbojas Latvijas Asociācijā sabiedrisko attiecību profesionāļiem (LASAP), kur darbojusies arī asociācijas valdē. Vada komunikācijas aģentūru “J.B. Spark Communication”
Bakalaura studiju programma “Starptautiskās komunikācijas vadība” ir akreditēta līdz 2027. gada 28. oktobrim.
Pēc starptautiskās komunikācijas studiju absolvēšanas studenti var turpināt pilnveidot savas prasmes profesionālā maģistra studiju programmā “Stratēģiskā komunikācijas vadība”, kā arī citās Biznesa augstskolas Turība piedāvātajās bakalaura vai maģistra studiju programmās.
- Nepilna laika studijas vakarā
Karjeras iespējas
- Starptautiskās komunikācijas vadītājs
- Starptautiskās komunikācijas eksperts
- Ārējo sakaru nodaļas vadītājs
- Uzņēmuma pārstāvis ārvalstīs
- Komunikācijas, tirdzniecības vai labdarības projektu vadītājs
- Starptautisku projektu vai organizāciju vadītājs.
Studiju saturs
Studiju programmas saturs apskatāms ŠEIT.
Studējot starptautiskās komunikācijas vadību, iegūsi speciālista ikdienā tik noderīgās zināšanas par sociālo psiholoģiju un komunikācijas atšķirībām dažādās valstīs. Iemācīsies vadīt komunikāciju globālajā publiskajā telpā, kā arī uzlabosi savas angļu valodas zināšanas.
Apgūsi mārketinga komunikāciju un zīmolvedību, digitālo mārketingu, multimedijus, komunikācijas ētiku, lietišķo etiķeti un protokolu. Tāpat vari iegūt starptautisko pieredzi, izvēloties studēt Erasmus+ programmā vai praksi veicot kādā no Eiropas valstīm. Varēsi izvēlēties, kuru svešvalodu apgūt papildus – spāņu, franču, vācu vai krievu.
Iespējams apgūt starptautisko mārketingu, komunikācijas tiesības, projektu vadību, līderību un personas datu aizsardzību. Tāpat iespējams apgūt kādu no izvēles kursiem – inovāciju komunikāciju, pasākumu vadību, sporta projektus, vizuālo rediģēšanu, audio, video vai foto iemaņas.
Ceturtajā studiju gadā varēsi apgūt socioloģiju, krīzes komunikāciju, vides komunikāciju, mediju pratību, kā arī izstrādāt un aizstāvēt diplomdarbu.
Studiju maksa
Maksa norādīta uzsākot studijas no 1. studiju gada.
Studiju forma |
Valoda |
Ilgums |
Maksa |
---|---|---|---|
Pilna laika studijas dienā |
latviešu |
4 gadi |
2820 EUR |
Nepilna laika studijas vakarā | latviešu | 4,3 gadi |
2520EUR |
Nepilna laika studijas neklātienē |
latviešu |
4,3 gadi |
2420 EUR |
Ik gadu apmēram 40% Biznesa augstskolas Turība studentu iegūst kādu no studiju maksas atvieglojumiem. Ieskaties ŠEIT un noskaidro, vai arī Tev ir iespēja studēt izdevīgāk.
Uzņemšanas prasības
Lai uzsāktu studijas programmā “Starptautiskā komunikācijas vadība”, pretendentam jābūt nokārtotam centralizētajam eksāmenam latviešu valodā, svešvalodā (angļu, vācu, franču vai krievu) un matemātikā.
Pretendentiem, kuri vidējo izglītību ieguvuši līdz 2004. gadam, jābūt sekmīgam vērtējumam attiecīgajos priekšmetos.
Informācija par uzņemšanas procesu un noteikumiem atrodama sadaļā “Uzņemšana”.
Vadošie mācībspēki

- Uzņēmuma tēla veidošana
- Līderība

Lektore
Konsultācijas pēc pieprasījuma attālināti, vienojoties e-pastā
- Multimediju komunikācija
- Radošās industrijas,
- Mūzika,
- Mediju komunikācija,
- Reputācijas vadība un korporatīvā sociālā atbildība
- Komunikācijas stratēģiskā vadība multimediju vidē
- SIA "C SMART" vadītāja
- Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem valdes priekšsēdētāja
- Latvijas Darba devēju konfederācijas, Drukas un mediju tehnoloģiju nozaru ekspertu padomes eksperte
- Latvijas Nacionālās projektu vadīšanas asociācijas biedre
- Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskolas RISEBA Sabiedrisko attiecību un reklāmas menedžmenta programmas padomes eksperte
- Biedrības "Studenšu korporācija Varavīksne" biedre
- Biedrības "Akadēmisko mūžorganizāciju deju kopas Marmale" valdes priekšsēdētāja

- Sporta projekti
- Kino kā komunikācija
- Radošās industrijas: Kino
- Producēšana un projektu vadība
- Kultūras ministrijas Pasākumu rīkotāju padomes loceklis
- Latvijas Producentu savienības valdes priekšsēdētājs

Lektore
- Politoloģija
- Prakses vadība
- Studiju darbs
- Žurnālistika un mediju attiecības
- Interneta vide un žurnālistika
- Starptautiskā tīklošanās
- Latvijas Zinātnes padomes Starptautiskās sadarbības progrmmu projektu departamenta EEZ programmu nodaļas vadītāja
- Baltijas Pētniecības programmas vadītāja Latvijā
- Šveices-Latvijas programmas "Lietišķā pētniecība" vadītāja

Profesore
- Biznesa ētika
- Filozofija
- Zinātniskās darbības metodoloģija un pētījumu metodes
- Publiskā runa
- Domāšanas kultūra
- Ētika un lietišķā komunikācija
- Filozofija
- Biznesa ētika
- Latvijas estētikas asociācijas biedre
- Pasaules fenomenoloģisko pētījumu asociācijas biedre

• Komunikācijas nozares profesionāle jau vairāk nekā 20 gadus
• Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem ilggadīga biedre un mentore
• Komunikācijas uzņēmuma “J.B.Spark Communication” vadītāja
• Biznesa augstskolas Turība Mentoru asociācijas locekle
• Grāmatas “[Vieta grāmatas nosaukumam] Komunikācija” līdzautore
• BNI (Business International Networking) biedre

Programmas direktore
Mg. Jana Bunkus
Tālr.: +371 67628870
E-pasts: jana.bunkus@turiba.lv
Pieņemšanas laiks:
C korpusa 109. telpā pēc iepriekšējas vienošanās
- Komunikācijas nozares profesionāle jau vairāk nekā 20 gadus
- Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem ilggadīga biedre un mentore
- Komunikācijas uzņēmuma “J.B.Spark Communication” vadītāja
- Biznesa augstskolas Turība Mentoru asociācijas locekle
- Grāmatas “[Vieta grāmatas nosaukumam] Komunikācija” līdzautore
- BNI (Business International Networking) biedre