Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība
Profesionālā bakalaura studiju programma
Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība
Komunikācijas un sabiedriskās attiecības ir joma, kurā nepieciešamas daudzpusīgas teorētiskās zināšanas un prakse sabiedriskajās attiecībās, sociālajā psiholoģijā, digitālajā mārketingā, mediju vidē, reklāmā, uzņēmējdarbībā, kā arī radošo industriju darbībā (foto, video, audio, mūzikas menedžments, pasākumu producēšana, u.c.).
Studijas sniedz iespēju apgūt padziļinātas zināšanas sabiedriskajās attiecībās un ar tām saistītajās jomās – komunikācijas zinātnē, digitālajā mārketingā, vizuālajā komunikācijā, reklāmā, sociālajā psiholoģijā, vides komunikācijā, uzņēmējdarbībā, kā arī gūt ieskatu radošo industriju darbībā.
Studiju programma “Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība” sagatavo komunikācijas nozares profesionāļus un sabiedrisko attiecību speciālistus, kas ne tikai spēj realizēt publicitātes pasākumus un komunikācijas kampaņas, bet arī ir kompetenti izveidot veiksmīgu uzņēmuma komunikācijas stratēģiju, uzstāties auditorijas priekšā un prasmīgi rīkoties krīzes situācijās, nodrošinot komunikāciju ar dažādām ietekmes pusēm.
Komunikācijas studiju virziena vadītāja, programmas direktore Jana Bunkus uzsver: “Šodien neviens solis komunikācijā nav iedomājams bez pārdomātas, jēgpilnas,mērķtiecīgas un radošas pieejas, redzējuma īstermiņā un ilgtermiņā, jo uzņēmumu stabilas reputācijas un zīmola vērtības veidošanas aspekti ir kļuvuši svarīgi nekā jebkad. Komunikācijas speciālistam ir jābūt radošam un inovatīvam, radot jaunas idejas un pieejas dažādu komunikācijas problēmu risināšanā.”
Šīs studiju programmas galvenie uzsvari:
- zīmolvedība un krīžu komunikācija,
- integrētās un digitālās komunikācijas kampaņas,
- digitālais un influenceru mārketings,
- radošās industrijas un multimediji (foto, video, audio),
- mākslīgais intelekts.
Turībā studiju laikā liela nozīme ir praktisko iemaņu apguvei – jau pirmajā kursā studenti īsteno publicitātes pasākumus un veic dažādus sabiedrisko attiecību uzdevumus prakses laikā. Programmas ietvaros praksi iespējams veikt lielākajās komunikācijas nozares aģentūrās. Sabiedrisko attiecību studenti varēs iegūt pieredzi, praktizējoties gan valsts pārvaldē, pašvaldībās, gan uzņēmumos un organizācijās.
Studiju laikā komunikācijas radošajā telpā “DigiCom” studentiem ir iespēja apgūt un praktizēt multimediju prasmes, izmantojot tās moderno aprīkojumu. Tāpat programma piedāvā veikt praksi visplašākā spektra Latvijas un ārvalstu uzņēmumos, kā arī organizācijās.
Programmas mācību spēku veido talantīgi un harizmātiski komunikācijas speciālisti, kuri ir aroda profesionāļi un praktizē savas zināšanas Latvijā vadošajos komunikācijas uzņēmumos. Tāpat studiju laikā vieslekciju ietvaros būs iespējams uzzināt nozaru ekspertu pieredzi un padomus, kā arī doties mācību ekskursijās uz uzņēmumiem un organizācijām
Bakalaura studiju programma “Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība” ir akreditēta līdz 2027. gada 28. oktobrim.
Ja tev interesē starptautiskās attiecības un komunikācija, tad piedāvājam studēt arī bakalaura studiju programmā „Starptautiskā komunikācijas vadība”.
Pēc sabiedrisko attiecību studiju absolvēšanas studenti var turpināt pilnveidot savas prasmes profesionālā maģistra studiju programmā “Stratēģiskā komunikācijas vadība”, kā arī citās Biznesa augstskolas Turība piedāvātajās bakalaura vai maģistra studiju programmās.
PROGRAMMAI “Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība” IR PIEEJAMA ARĪ SPECIALIZĀCIJA, TAČU SPECIALIZĀCIJAS IZVĒLE NAV OBLIGĀTA – VARI STUDĒT VISPĀRĒJĀ PROGRAMMĀ!
- Nepilna laika studijas vakarā
Karjeras iespējas
- Sabiedrisko attiecību vadītājs uzņēmumā, valsts vai pašvaldības iestādē;
- Komunikācijas vadītājs uzņēmumā, valsts vai pašvaldības iestādē;
- Komunikācijas projektu vadītājs;
- Sabiedrisko attiecību vai reklāmas aģentūras īpašnieks un vadītājs.
Studiju saturs
Oficiālais sabiedrisko attiecību studiju programmas saturs apskatāms ŠEIT.
Varēsi piedalīties reālos sabiedrisko attiecību projektos, veidot notikumus, kurus redz ziņu raidījumos vai sociālajos medijos. Tu uzzināsi, kā veikt pētījumus, noskaidrot sabiedrības vēlmes un veidot uzņēmuma reputāciju.
Būs iespēja sadarboties ar komunikācijas nozares praktiķiem visā pasaulē. Tāpat varēsi iegūt starptautisko pieredzi, izvēloties studēt Erasmus+ programmā vai veikt praksi kādā no Eiropas valstīm. Tu apgūsi mārketingu un uzņēmuma vadību, veidosi reklāmas saukļus un komunikācijas profesionāļu vadībā izpētīsi jauno mediju pasauli.
Varēsi apgūt kādu no specializācijām – pasākumu organizēšana, stils un mode vai vizuālā komunikācija. Nodarbības notiks vadošo nozares ekspertu vadībā. Tu kļūsi par speciālistu integrētā mārketinga komunikācijā, varēsi izstrādāt un vadīt reālas kampaņas, strādāt ar vizuālās rediģēšanas programmām.
Apgūsi krīzes komunikāciju, pilnveidosi savas iemaņas un zināšanas meistarklasēs, ko vadīs sabiedrībā atzīti komunikācijas nozares profesionāļi. Šajā gadā Tu rakstīsi diplomdarbu, kas palīdzēs padziļināti pētīt nozari un attīstīt Tavu karjeru.
Studiju maksa
Maksa norādīta uzsākot studijas no 1. studiju gada.
Studiju forma |
Valoda |
Ilgums |
Maksa |
---|---|---|---|
Pilna laika studijas dienā |
latviešu |
4 gadi |
2820 EUR |
Nepilna laika studijas vakarā | latviešu | 4,3 gadi | 2520 EUR |
Nepilna laika studijas neklātienē |
latviešu |
4,3 gadi |
2420 EUR |
Ik gadu apmēram 40% Biznesa augstskolas Turība studentu iegūst kādu no studiju maksas atvieglojumiem. Ieskaties ŠEIT un noskaidro, vai arī Tev ir iespēja studēt izdevīgāk.
Uzņemšanas prasības
Lai uzsāktu sabiedrisko attiecību studijas, pretendentam jābūt nokārtotam centralizētajam eksāmenam latviešu valodā, svešvalodā (angļu, vācu, franču vai krievu) un matemātikā.
Pretendentiem, kuri vidējo izglītību ieguvuši līdz 2004. gadam, jābūt sekmīgam vērtējumam attiecīgajos priekšmetos.
Informācija par uzņemšanas procesu un noteikumiem atrodama sadaļā “Uzņemšana”.
Vadošie mācībspēki
Docente
- Klientorientēta organizācija
- Konfliktoloģija
- Saskarsmes psiholoģija
- Saskarsmes psiholoģija un komunikācijas prasme
- Sociālā psiholoģija
- Uzņēmējdarbības psiholoģskie aspekti
- Vadības psiholoģija
- Vadības un komunikācijas psiholoģija
- Organizācijas vadības psiholoģija
• Latvijas psihologu biedrības un Latvijas skolu psihologu asociācijas dalībniece
- Sporta projekti
- Kino kā komunikācija
- Radošās industrijas: Kino
- Producēšana un projektu vadība
• Kultūras ministrijas Pasākumu rīkotāju padomes loceklis
• Latvijas Producentu savienības valdes priekšsēdētājs
Docente
Konsultācijas: pēc individuālas vienošanās
- Krīzes komunikācija
- Mediju komunikācija
- Inovāciju komunikācija
- Digitālais mārketings
- Reklāma
- Mārketings
- Integrētā mārketinga komunikācija
- Patērētāja uzvedība tirgū
- Tiešā pārdošana
- Zīmolvedība
- Pārdošanas darba organizācija
• "JDPM Integrated Communications" zīmola dibinātāja un vadītāja.
• SIA “DaJo” valdes priekšsēdētāja.
• Grāmatas “[Vieta grāmatas nosaukumam]. Komunikācija” (2023) līdzautore.
• LASAP valdes locekle, mentore, Latvijas Mārketinga profesionāļu asociācijas (LMPA) biedre.
• "BNI Vivaldi" biedre, "BNI Jufess" direktore un "Turības" mentoru asociācijas mentors.
Lektore
Konsultācijas pēc pieprasījuma attālināti, vienojoties e-pastā
- Multimediju komunikācija
- Radošās industrijas:
- - Mūzika,
- - Mediju komunikācija,
- - Reputācijas vadība un korporatīvā sociālā atbildība
- - Komunikācijas stratēģiskā vadība multimediju vidē
• SIA "C SMART" vadītāja
• Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem valdes priekšsēdētāja
• Latvijas Darba devēju konfederācijas, Drukas un mediju tehnoloģiju nozaru ekspertu padomes eksperte
• Latvijas Nacionālās projektu vadīšanas asociācijas biedre
• Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskolas RISEBA Sabiedrisko attiecību un reklāmas menedžmenta programmas padomes eksperte
• Biedrības "Studenšu korporācija Varavīksne" biedre
• Biedrības "Akadēmisko mūžorganizāciju deju kopas Marmale" valdes priekšsēdētāja
Lektors
- Vides komunikācija
- Ilgtspējīga attīstība un tūrisms
• Latvijas Ekotūrisma savienība, valdes loceklis
Docents
- Komunikācijas ētika, lietišķā etiķete un protokols
- Starptautiskās organizācijas
- Diplomātiskais protokols un etiķete
- Baltijas valstu sabiedrība un ekonomika
- Starptautiskās organizācijas
• Latvijas Okupācija muzeja Publiskās vēstures nodaļas pētnieks
Programmas direktore
Mg. Jana Bunkus
Tālr.: +371 67628870
E-pasts: jana.bunkus@turiba.lv
Pieņemšanas laiks:
C korpusa 109. telpā pēc iepriekšējas vienošanās
- Komunikācijas nozares profesionāle jau vairāk nekā 20 gadus
- Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem ilggadīga biedre un mentore
- Komunikācijas uzņēmuma “J.B.Spark Communication” vadītāja
- Biznesa augstskolas Turība Mentoru asociācijas locekle
- Grāmatas “[Vieta grāmatas nosaukumam] Komunikācija” līdzautore
- BNI (Business International Networking) biedre