Komunikācijas virziens

Bakalaurs, maģistrs, doktorantūra

Komunikācijas studijas

Komunikācijas prasmes mūsdienu darba vidē tiek atzinīgi novērtētas, un darba devēji uzskata tās par vērtīgām un pat nepieciešamām, jo tās var pacelt karjeru jaunā līmenī. Tāpēc Biznesa augstskola Turība piedāvā komunikācijas studijas bakalaura, maģistra un doktora līmenī, sniedzot iespēju iegūt jaunas zināšanas komunikācijā gan jaunajiem komunikācijas studentiem, gan jau praktizējošiem profesionāļiem.

Komunikāciju var apgūt Turības Uzņēmējdarbības vadības fakultātē, kas piedāvā studēt šādās studiju programmās latviešu un angļu valodā:
• bakalaura studiju programmas – “Sabiedriskās attiecības” un “Starptautiskās komunikācijas vadība”;
• maģistra studiju programma – “Stratēģiskās komunikācijas vadība”;
• doktora studiju programma – “Komunikācijas vadība”.

Bakalaura studiju programma “Starptautiskās komunikācijas vadība” sniedz iespēju apgūt, kā plānot, organizēt un vadīt organizācijas starptautisko komunikāciju, analizēt informāciju, mērķauditoriju un informācijas kanālus, veidot un plānot organizācijas starptautisko komunikācijas vadību, analizēt starptautiskās komunikācijas riskus, prognozēt iespējamās krīzes un iesaistīties krīžu vadībā, kā arī citas noderīgas prasmes.

"“Starptautiskās komunikācijas vadība” ir ļoti daudzveidīga un radoša programma un iemāca starptautisko komunikāciju no dažādiem aspektiem: starptautiskais mārketings, starptautiskā tīklošana, diplomātiskais protokols. Tā iemāca arī to, kā ieviest pašam savas inovācijas,” stāsta programmas “Starptautiskās komunikācijas vadība” 4. kursa studente Nora Raude.

Studējot bakalaura studiju programmā “Sabiedriskās attiecības”, studenti apgūst padziļinātas zināšanas sabiedriskajās attiecībās un ar tām saistītajās jomās – komunikācijas zinātnē, digitālajā mārketingā, reklāmā, sociālajā psiholoģijā, vides komunikācijā, uzņēmējdarbībā –, kā arī gūst ieskatu radošo industriju darbībā. Šī programma sagatavo komunikācijas nozares profesionāļus un sabiedrisko attiecību speciālistus, kas ir kompetenti izveidot veiksmīgu uzņēmuma komunikācijas stratēģiju, uzstāties auditorijas priekšā un prasmīgi rīkoties krīzes situācijās.

Programmas “Sabiedriskās attiecības” studentiem no 2023./2024. mācību gada ir iespēja apgūt studiju kursu “Mākslīgais intelekts”, kurā topošajiem komunikācijas speciālistiem tiek sniegtas zināšanas un prasmes izmantot mākslīgo intelektu dažādu procesu optimizācijā.

Maģistra studiju programma “Stratēģiskās komunikācijas vadība”

No 2022./2023. mācību gada Biznesa augstskola Turība piedāvā maģistra studiju programmu “Stratēģiskās komunikācijas vadība”, kas tapusi, iesaistot komunikācijas nozares profesionāļus, un veidota atbilstoši mūsdienu stratēģiskās komunikācijas principiem un digitālās komunikācijas tendencēm. Programma ir akreditēta līdz 2027. gada oktobrim, un tajā ietverta arī jauna specializācija – “Digitālā un multimediju komunikācija”, kurā iekļauti tādi studiju kursi kā “Komunikācijas stratēģiskā vadība multimediju vidē”, “Digitālā komunikācija un sociālo mediju mārketings”, “Grafiskais dizains un vizualizācija” un “Komunikācijas psiholoģija”.

Komunikācijas studiju virziena vadītāja Jana Bunkus uzsver: “Šis ir gandrīz ideāls izglītības komplekts tiem komunikācijas speciālistiem un profesionāļiem, kuri vēlas apgūt vai nostiprināt zināšanas stratēģiskās komunikācijas jomā. Šodien neviens solis komunikācijā nav iedomājams bez pārdomātas, jēgpilnas un mērķtiecīgas pieejas, redzējuma īstermiņā un ilgtermiņā, jo uzņēmumu stabilas reputācijas un zīmola vērtības veidošanas aspekti ir kļuvuši svarīgāki nekā jebkad. Dzīvojam digitālā laikmetā, un komunikācijas profesionāļa zināšanas vairs nav tikai stāsts par sabiedrisko attiecību vai starptautiskās komunikācijas profesionālu vadību, bet arī par multimediju lietošanu – tieši tāpēc arī jaunā specializācija”.

Doktora studiju programma “Komunikācijas vadība”

Lai gūtu lielākas iespējas karjeras izaugsmei, gūtu lielāku peļņas potenciālu un plašākas zināšanas un izpratni komunikācijā, Biznesa augstskola Turība piedāvā doktora studiju programmu “Komunikācijas vadība”. Tajā iespējams apgūt pētnieciskās un pedagoģiskās prasmes un iegūt jaunas zināšanas integrētajā mārketinga komunikācijā, mediju un komunikācijas zinātnē un vadībzinātnē, ieskaitot stratēģisko, komunikācijas un mediju vadību. Iespējams pilnveidot savas kompetences problēmorientētā pētniecībā, saistot komunikāciju un vadību. Studiju programma piedāvā attīstīt jau uzkrātās zināšanas, iemaņas un spējas augstākajā līmenī.

Visiem doktorantūras studentiem ir iespēja iesaistīties Eiropas Žurnālistikas observatorijas (European Journalism Observatory – EJO) starptautiskā pētnieku un mediju profesionāļu tīkla darbībā, kā arī pretendēt uz EJO stipendiju Berlīnes Brīvajā universitātē.

Komunikācijas studiju virzienu Turībā vada komunikācijas eksperte Jana Bunkus, kura vairāk nekā desmit gadus strādājusi pašvaldībā par sabiedrisko attiecību speciālisti, piecus gadus vadījusi Komunikācijas nodaļu Latvijas Pašvaldību savienībā un kuras paspārnē darbojas arī Latvijas pašvaldību sabiedrisko attiecību speciālistu cunfte. Jana Bunkus ir Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem locekle, bijusi arī šīs organizācijas valdes locekle.

Radošā telpa “DigiCom”

Komunikācijas virziena paspārnē darbojas radošā telpa “DigiCom”, lai studijas padarītu vēl praktiskākas un radošākas. “DigiCom” sniedz studentiem iespēju apgūt un pilnveidot praktiskās iemaņas audio, foto un video komunikācijas materiālu veidošanā.

Komunikācijas telpas mērķis ir attīstīt studentu domāšanu un sasaisti ar konkrēto nozari, kā arī ir augsne idejām un radošai pieejai, risinot dažādas konkrētas situācijas jeb case study. Komunikācijas radošajā telpā “DigiCom” izvietota audio (mikrofoni, skaļruņi, dators skaņas materiālu apstrādei utt.), foto un video aparatūra.

Ideja par komunikācijas telpu “DigiCom” radās, kad bakalaura studiju programmas “Sabiedriskās attiecības” ietvaros tika piedāvāta jauna moderna specializācija “Digitālā komunikācija”, kur studiju procesa laikā tieši praktiskajām iemaņām tiek pievērsta liela uzmanība. “Tā kā specializācijā ir iekļauti studiju kursi par integrētā mārketinga satura veidošanu, influenceru mārketingu, digitālā komunikācija un digitālās komunikācijas psiholoģija, studentiem ir nepieciešams veikt radošus uzdevumus, iespējams, aizvietojot pārbaudes darbus ar daudz aizraujošākiem uzdevumiem,” saka Jana Bunkus.

STUDIJU FORMAS:

  • Pilna laika klātiene (studijas dienā)
  • Nepilna laika studijas vakarā
  • Nepilna laika studijas neklātienē
  • Nepilna laika tālmācība (e-studijas)

STUDIJU NORISES VIETA:

Rīga, filiāles, tālmācība (e-studijas)

Vadošie mācībspēki

Jana Bunkus
Jana Bunkus
Mg.sc.comm.

Virziena vadītāja

Daina Škuškovnika
Daina Škuškovnika
Dr.psych.

Docente

Juris Millers
Juris Millers
Dr.philol.

Lektors

Jolanta Derkevica - Pilskunga
Jolanta Derkevica - Pilskunga
Ph.D.

Docente

Ieva Lejiņa
Ieva Lejiņa
Mg.sab.att.

Lektore

Kristīne Tjarve
Kristīne Tjarve
Mag.paed.

Lektore

Signe Dobelniece
Signe Dobelniece
Dr.phil.

Lektore

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai sniegtu Jums vislabāko lietošanas pieredzi mūsu mājas lapā. Nospiežot “Piekrītu” vai turpinot pārlūka sesiju, Jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs varat atcelt savu piekrišanu jebkurā laikā, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Sīkdatņu izmantošanas kārtība.

Piekrītu
Ja Tev ir kādi jautājumi, tad raksti mums
Mēs ar Tevi sazināsimies tuvākajā laikā!
Paldies, Tavs pieteikums nosūtīts veiksmīgi!