Mārketings un tirdzniecība
1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma
Mārketings un tirdzniecība
Katru dienu mēs pieņemam lēmumu, izvēloties preces un pakalpojumus. Mārketings ir tas, kas mums palīdz apzināties savas vajadzības un pieņemt lēmumu, izdarot izvēli plašajā preču un pakalpojumu klāstā. Tāpēc neatkarīgi no tā, cik liels ir uzņēmums vai kādā jomā tas darbojas, bez mārketinga un pārdošanas tā darbība nav iedomājama. Arī uzņēmuma vadītāji to apzinās, tāpēc šādi speciālisti mūsdienās ir ļoti pieprasīti un labi atalgoti.
Studijas programmā “Mārketings un tirdzniecība” ir pirmais solis, lai veiksmīgi darbotos mārketinga jomā. Mūsdienu mārketingā nepietiek vien ar teorijas pārzināšanu – nepieciešamas arī praktiskās iemaņas zīmolvedībā, psiholoģijā, pārdošanā, kā arī uzņēmējdarbībā un vadībā.
Tāpēc 1. līmeņa augstākās izglītības līmeņa jeb koledžas studiju programma “Mārketings un tirdzniecība” ir dinamiska un balstīta uz reālu situāciju izpēti un analīzi. Studiju procesā ar savām zināšanām un daudzu gadu pieredzi dalās pasniedzēji – nozares profesionāļi, kuri darbojas uzņēmējdarbības, mārketinga un pārdošanas sektorā.
Savukārt mārketinga un pārdošanas jomā strādājošiem - tā ir lieliska iespēja īsākā laikā posmā (2,3 gados)iegūt augstāko izglītību šajā nozarē un tālāk turpināt studijas bakalaura līmenī uzreiz 3. kursā.
Studiju laikā Tev būs iespēja:
- izzināt gan mārketinga un tirdzniecības labākās prakses piemērus, gan neveiksmīgākos gadījumus, apgūstot dažādus veiksmīgus mārketinga instrumentus un trikus,
- apgūt mārketinga un tirdzniecības teorētiskos aspektus un pamatnostādes, kas nākotnē dos iespēju radīt veiksmīgas mārketinga stratēģijas.
“Ņemot vērā, ka mārketinga un pārdošanas procesu pārzināšana pieprasa ļoti dažādas zināšanas, arī studiju programmā “Mārketings un tirdzniecība” ietverta gan uzņēmējdarbība un informācijas tehnoloģijas, gan psiholoģija un komunikācija, kā arī lietišķā etiķete, loģistika un daudzi citi aspekti. Mārketings un tirdzniecība ir radoša un dinamiska joma, kurā apvienoti ļoti dažādi elementi. Šajā studiju programmā iegūtās zināšanas būs noderīgas gan tiem, kuri vēlas darboties kā mārketinga, pārdošanas un tirdzniecības speciālisti jau esošos uzņēmumos, kā arī tiem, kuri vēlas dibināt paši savu uzņēmumu,” stāsta programmas direktore Iveta Liniņa.
Studiju programma “Mārketings un tirdzniecība” ir akreditēta.
Absolvējot šo Biznesa augstskolas Turība īstenoto koledžas studiju programmu, vari turpināt studijas bakalaura līmeņa programmā “Mārketings un tirdzniecības vadība” un bakalaura līmeņa porgrammā "Uzņēmējdarbības vadība" uzreiz 3. studiju gadā.
Karjeras iespējas
- Mārketinga speciālists dažādu nozaru uzņēmumos;
- Speciālists tirdzniecības uzņēmumā;
- Mārketinga un pārdošanas projektu vadītāja asistents;
- Mārketinga pakalpojumu sniedzējs (individuāli vai mārketinga pakalpojumu uzņēmumā).
Studiju saturs
Oficiālais 1. līmeņa studiju programmas “Mārketings un tirdzniecība” saturs apskatāms ŠEIT.
Pirmajā studiju gadā Tu iegūsi priekšstatu par ekonomiskajiem procesiem un to attīstību, uzzināsi, cik nozīmīgs ir mārketings, un kā organizēt pārdošanas procesus uzņēmumā, izmantojot mūsdienu tehnoloģijas.
Otrajā studiju gadā apgūsi mārketinga projektu vadības iemaņas un prasmes. Iemācīsies plānot biznesa vadības procesus un izmantot mārketingu kā efektīvas pārdošanas elementu. Veidosi izpratni par patērētāju uzvedību tirgū un dažādajiem veidiem, kā arī to izmantošanu uzņēmuma mārketinga attīstībā. Varēsi paplašināt savas zināšanas arī kādā no piedāvātajiem izvēles kursiem, kā, piemēram, „Zīmola vadība” vai „Starptautiskais mārketings”.
Trešajā studiju gadā, izmantojot iepriekšējos gados iegūtās zināšanas un pieredzi prakses laikā, izstrādāsi kvalifikācijas darbu, lai risinātu kādu aktuālu problēmu uzņēmumā vai palīdzētu uzņēmumam izmantot kādu iespēju.
Studiju maksa
Maksa norādīta uzsākot studijas no 1. studiju gada.
Studiju forma |
Norises vieta |
Valoda |
Ilgums |
Maksa |
---|---|---|---|---|
Nepilna laika studijas neklātienē |
Rīga |
latviešu |
2,3 gadi |
1970 EUR |
Cēsis |
latviešu |
2,3 gadi |
920 EUR |
|
Talsi |
latviešu | 2,3 gadi | 920 EUR | |
Liepāja |
latviešu | 2,3 gadi | 920 EUR |
Ik gadu apmēram 40% Biznesa augstskolas Turība studentu iegūst kādu no studiju maksas atvieglojumiem. Ieskaties ŠEIT un noskaidro, vai arī Tev ir iespēja studēt izdevīgāk.
Uzņemšanas prasības
Lai uzsāktu studijas 1. līmeņa studiju programmā “Mārketings un tirdzniecība”, pretendentam jābūt nokārtotam centralizētajam eksāmenam latviešu valodā, svešvalodā (angļu, vācu, franču vai krievu) un matemātikā.
Pretendentiem, kuri vidējo izglītību ieguvuši līdz 2004. gadam, jābūt sekmīgam vērtējumam attiecīgajos priekšmetos.
Informācija par uzņemšanas procesu un noteikumiem atrodama sadaļā “Uzņemšana”.
Vadošie mācībspēki
Profesore
- Globālais mārketings
- Integrētā mārketinga komunikācija
- Komercdarījumi
- Konkurētspējas vadība
- Mārketinga komunikācijas
- Mārketinga pētījumi
- Mārketings
- Pārdošanas vadība
- Patērētāju uzvedība tirgū
- Pētījumu metodes tirdzniecībā
- Prezentācijas māksla
- Tiešā pārdošana
- Pārdošanas darba organizācija
- Pētījumu metodes tirdzniecībā
- Globālais mārketings
- Integrētā mārketinga komunikācija
- Komercdarījumi
- Konkurētspējas vadība
- Mārketinga komunikācijas
- Mārketinga pētījumi
- Mārketings
- Pārdošanas vadība
- Patērētāju uzvedība tirgū
- Pētījuma metodes tirdzniecībā
- Prezentācijas māksla
- Tiešā pārdošana
- Pārdošanas darba organizācija
- Latvijas Tirgotāju asociācijas domes locekle
- Uzņēmējdarbības nozares ekspertu padomes locekle
- Latvijas zinātnes padomes eksperte (Sociālās zinātnes – Ekonomika un uzņēmējdarbība; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija)
- Latvijas Ekonomistu asociācijas biedre
- Biedrības “Turības Mentoru Asociācija” mentore
Lektore
Konsultācijas: pēc individuālas vienošanās
Profesionālā pieredze: Doktora grāds ekonomikā un uzņēmējdarbībā, mārketinga un mārketinga komunikācijas eksperte jau vairāk kā 25 gadus, ikdienā vada un konsultē dažādu nozaru uzņēmumus.
- Mārketinga pētījumi
- Mārketinga plānošana
- Mārketinga vadība
- Starptautiskais mārketings
- Vietas mārketings
- Pakalpojumu mārketings
- Mārketinga principi
- Integrētā mārketinga komunikācija
- Zīmolvedība
- Mārketinga pētījumi
- Mārketinga plānošana
- Mārketinga vadība
- Starptautiskais mārketings
- Vietas mārketings
- Pakalpojumu mārketings
- Mārketinga principi
• Ikškiles novada uzņēmēju biedrības valdes locekle
• Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības Kameras Pierīgas padomes locekle
• Privātās Publiskās Partnerības bierības Zied Zeme padomes locekle
• Zonta International Latvia viceprezidente, Ogres Zonta kluba vadītāja
Vieslektors
- Mārketinga principi
- Mārketings
- Loģistika tirdzniecībā
- Pārdošanas darba organizācija
- Plānošana tirdzniecībā
• Vadītājs tirdzniecības uzņēmumos
• Mārketinga un tirdzniecīasu studiju kursu lektors
Lektore, Uzņēmējdarbības vadības prodekāne
- Ekonomika
- Makroekonomika
- Mikroekonomika
- Starptautiskā komercdarbības vide
- Uzņēmējdarbība
- Ekonomika
- Makroekonomika
- Mikroekonomika
- Starptautiskā komercdarbības vide
- Uzņēmējdarbība
• Latvijas Ekonomistu asociācijas valdes priekšsēdētāja
• Biedrības “Turības Mentoru Asociācija” mentore
• Biznesa augstskolas Turība projektu vadītāja
Augstskolas filiālēs Liepājā, Cēsīs un Talsos mācībspēku sastāvs var atšķirties.
Programmas direktore
Dr.oec. prof. Iveta Liniņa
Tālr.: +371 67618746; +371 26306922
E-pasts: iveta.linina@turiba.lv
Pieņemšanas laiks:
Pēc iepriekšējas vienošanās.
- Latvijas Tirgotāju asociācijas domes locekle
- Uzņēmējdarbības nozares ekspertu padomes locekle
- Latvijas zinātnes padomes eksperte (Sociālās zinātnes – Ekonomika un uzņēmējdarbība; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija)
- Latvijas Ekonomistu asociācijas biedre
- Biedrības “Turības Mentoru Asociācija” mentore