Jaunumi

07.06.2022

Turības Biznesa inkubatora podkāsta “Eksperts tuvplānā” epizode - “Krīzes komunikācija – vai katra problēma ir krīze?”

Podkāsta “Eksperts tuvplānā” jaunākajā epizodē viesojās Biznesa augstskolas Turības docente un JDP Integrated Communications vadītāja Jolanta Derkevica-Pilskunga un LETA Datu pakalpojumu attīstības vadītājs un LASAP biedrs Ivars Svilāns. Šajā epizodē meklēsim atbildes uz jautājumiem par krīzes komunikāciju, komunikācijas speciālista nepieciešamību krīzes situāciju analīzē, kā arī izvērtēsim krīzes komunikāciju pasaules mēroga jautājumos un to Latvijas integrācijā.

Krīzes komunikācija pēdējo gadu laikā ir bijusi īpaši svarīga tēma, ņemot vērā pasaules mēroga iekšējos konfliktus un krīzes. Tādejādi ir audzi pieprasījums pēc komunikācijas speciālistiem un to lomas uzņēmumos, kā piepilda Jolanta Derkevica- Pilskunga: “Ja komunikācijs speciālists ir klātesoš pie vadības lēmumiem, viņš zina pilno situāciju, viņi vienojas kopīgi, tad tas ir daudz veiksmīgāk”. Sākotnēji ir svarīgi spēt nodefinēt visas iespējamās krīzes situācijas un atbildības, un neskatoties uz detalizētiem krīzes plāniem veiksmīgas krīzes komunikācijas atslēga slēpjas spējā atšķirt problēmu no krīzes, kā sacīja Ivars Sviāns: “Gudrība ir atšķirt - kurā brīdī ir krīze un kurā nav. Jo, ja tiek risināta situācija, kas nav krīze, ar krīzes mehānismiem, tad tu pats vari radīt nopietnu krīzes situāciju”.

Podkāsta laikā tika aktualizēts jautājums par informācijas noklusēšanu krīzes situācijās un kā sabiedrība pieprasa uzņēmumu līderu viedokļa paušanas pasaules krīžu jautājumos paužot savu nostāju. Eksperti atzina, lielākā kļūda ir informācijas noklusēšana, tādejādi ziņas par krīzes iestāšanos iziet no darbiniekiem, un tās izies absolūti nekontrolēti. Tas var parādīt uzņēmumu sliktā gaismā, kā tādu, kurš grib kaut ko noslēpt, kā atzina Ivars Sviāns: “Tā ir tāda biznesa cilvēku loģika, ja mēs to varam paslaucīt zem tepiķīša, tad neviens to neieraudzīs un krīzes nebūs”. Pēdējo gadu laikā pasaules mēroga krīžu jautājumos jaunā paaudze pieprasa nostājas paušanu politiskos un sociālos jautājumos, tādejādi uzņēmēju atbildība ir definēt skaidru viedokli un pozīciju, tas ir saskatāms, piemēram, pandēmijas krīzes laikā, Ukrainas kara situācijā, kā arī citos būtiskos pasaules mēroga krīžu jautājumos.


Ja Tev ir kādi jautājumi, tad raksti mums
Mēs ar Tevi sazināsimies tuvākajā laikā!
Paldies, Tavs pieteikums nosūtīts veiksmīgi!