- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
-
Zinātne
- Kontakti
- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
Jaunumi
Turības Biznesa inkubatora podkāsta “Eksperts tuvplānā” ceturtā epizode - “Ilgtspēja – tūrisma izaugsmes iespēja?”
Podkāsta “Eksperts tuvplānā” ceturtajā epizodē viesojās Biznesa augstskolas Turība Starptautiskā tūrisma fakultātes dekāns Ēriks Lingebērziņš, un Travelnews.lv un BalticTravelnews.com direktors Aivars Mackevičs. Šajā epizodē meklēsim atbildes uz jautājumiem par to, kas ir ilgtspējīgs tūrisms, un kur tas parādās Latvijā, kā arī kādi faktori virza tūrisma industriju pretī attīstībai pēc pandēmijas sekām.
Tūrisma pieprasījums un piedāvājums, kā atklājās podkāsta sarunas laikā, ir neatņemama indivīda nepieciešamība, kā apgalvo Aivars Mackevičs “Tūrismam ir arī atveseļošanās nozīme, no fiziskā un garīgā viedokļa, mainot apkārtējo vidi, lai atbraucot atpakaļ no ceļojuma, Tu atkal būtu motivēts strādāt un domāt par nākamo ceļojumu”. Tādejādi nozarei ir nepieciešams attīstīties un sekot līdzi jaunākajām tendencēm gan aktualitātē, gan no uzņēmumu un valsts atbildības viedokļa, kas šajā gadījumā ir “ilgtspēja”. Īpaši tūrismā ilgtspēja pēdējos 5 gadus ir strauji attīstījusies, domājot par ekotūrismu un ekoloģisko tūrismu, taču piekopjot ilgtspējas pamatprincipus tūrismā, ir svarīgi piekopt apziņu par to, ka tās ir iespējas – ceļot, uzņemt viesus, gūt ekonomisku labumu u.tml., bet tai pat laikā apzināties riskus, kur labums kļūst par risku ar neatgriezeniskām sekām, kā minēja Ēriks Lingebērziņš: “Kad šis vairs nedod tikai labumu, šis rada riskus, kad pēc 20 gadiem vairs nebūs dabas takas, kultūrvēsturisko objektu utt., tas ko mēs darīsim ir imitācija, kaut kam tādam, kas ir bijis?”.
Tāpat podkāsta laikā tika aktualizēts jautājums par vietējo tūrismu, kā nākotnes perspektīvas iespēju Latvijā. Pēdējo divu gadu laikā vietējais tūrisms ir pieaudzis gan pieprasījuma gan piedāvājumā, jo velme ceļot sabiedrībā nepazūd, kā piebilda Ēriks Lingebērziņš: “Es to skatītos kopā ar vietējā patriotisma pieaugumu, ka mēs apzināmies, paši kā indivīdi, dzīvojot, ka mums šeit arī ir labi”. Tas saistīts lielā mērā ar domāšanas izmaiņu procesu, kad sabiedrība apzinās vietējā produkta esamību un priekšrocības, kā piemēram, ēdiens, mēbeles, saimniecības preces u.tml., pēc šo produktu atzīšanas, ienāk vietējais pakalpojums, jo nereti pirmā izvēle tiek likta uz ārzemju piedāvājumu, spriežot pēc lielā kolorīta, taču vietējais pakalpojums tiek novērtēts pēc deficīta vai pārbagātības citur.
Podkāsta raidījuma cikla pilno ierakstu meklē Turības biznesa inkubatora Facebook lapā, augstskolas Youtube kanālā.