- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
-
Zinātne
- Kontakti
- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
Jaunumi
Pētījums: Tiešsaistes pasākumu producenti patiesībā ir kļuvuši par TV producentiem
Pētot tiešsaistes pasākumus, secināts, ka klausītāji atslēdzas no pasākuma tiešsaistes nesagaidot pasākuma beigas vai arī paralēli dara citas lietas, tādējādi neveltot pilnu uzmanību pasākuma saturam. Šī iemesla dēļ tiešsaistes pasākumu vadīšanā ir vitāli svarīgi zinoši un prasmīgi pasākuma vadītāji, lai piesaistītu un noturētu uzmanību, kā arī panāktu auditorijas iesaisti visa pasākuma laikā.
Atsaucoties uz Biznesa augstskolas Turība studiju programmas “Pasākumu producēšana un vadība” absolventes Dagnijas Laganovskas izstrādātā diplomdarba iegūtajiem rezultātiem, tiek secināts, ka vislabāk auditorijas uzmanību piesaista un notur pieredzējuši un pasākumu vadīšanā zinoši pasākuma vadītāji, kā arī ļoti svarīga ir pasākuma vadītāja profesionalitāte strādāt tieši tiešsaistē, kā arī pasākuma norises ilgums spēlē būtisku lomu tajā.
Bieži pasākuma vadītāji ne līdz galam izprot, kas ir tās būtiskākās kompetences, kas nepieciešamas tieši tiešsaistes pasākumu vadīšanai. Klātienes pasākumos tiek novērtētas vadītāja prasmes strādāt ar auditoriju, taču tiešsaistes pasākumos svarīgāka ir pasākuma vadītāja prasme strādāt ar filmēšanas kamerām, laba tehnoloģisko rīku pārzināšana un prasme ar tiem rīkoties. Kā pētījuma ietvaros atzina uzņēmumu pārstāvji, tad uzmanības noturēšanai daudz tiek izmantotas dažādas interaktīvas un digitālas aktivitātes – aptaujas, konkursi, jautājumu un atbilžu sesijas, ar kuru palīdzību ne tikai ir iespēja piesaistīt un noturēt auditorijas uzmanību, bet arī sekot līdzi skatītāju aktivitātei pasākuma norises laikā.
Veicot iedzīvotāju aptauju, kopumā respondenti uzskata, ka pasākumam, lai piesaistītu un noturētu uzmanību jābūt ne ilgākam par divām stundām. Turklāt gandrīz puse no respondentiem uzskata, ka tiešsaistes semināru garumam jābūt tikai līdz 60 minūtēm garam.
Savukārt vairāk kā puse tiešsaistes konferenču auditorijas uzskata - lai noturētu uzmanību, ļoti svarīga ir iespēja uzdot jautājumus vai izteikt viedokli tiešsaistes konferences laikā, tērzēt ar citiem tiešsaistes konferences skatītājiem. Lai pasākuma organizatori izvēlētos atbilstošākos elementus, būtiski ir iepriekš veikt mērķauditorijas izpēti. Iespējams panākt labākus rezultātus, ja auditorijai, kura ne pārāk labi pārzina tehnoloģijas, izveido tiešsaistes platformu apmācību materiālus, kurus var publicēt vai nosūtīt katram skatītājam pirms pasākuma norises.
Pētījuma rezultātā arī tika noskaidrots, ka gandrīz 70% respondentu ir skatījušies tiešsaistes konferenču ierakstus pēc to norises, tādēļ ieraksta pieejamība pēc tiešsaistes pasākuma ir būtiska, lai gan tā daļēji ietekmē skatītāju fokusēšanos tiešsaistes konferences laikā. Tas nozīmē, ka tiešsaistes konferenču organizatoriem ir nepieciešams izvērtēt iespēju veikt tiešraides ierakstu, ko varētu publiskot vai nosūtīt skatītājiem pēc pasākuma norises, jo tas dod iespēju dalībniekiem noskatīties tiešsaistes konferenci gadījumā, ja nav bijušas iespējas piedalīties pasākuma norisē vai skatītājs vēlas konferencē apspriestās tēmas vai jautājumus un atbildes noskatīties atkārtoti.
Intervējot pasākumu organizatorus, tie atzīst, ka pārsvarā lielākā daļa no tiešsaistes satura elementiem ir iepriekš neredzēti un pielāgoti tiešsaistes pasākumiem, tāpēc arī Covid-19 laiks nesa ļoti lielu inovāciju un adaptāciju posmu pasākumu nozarē. “Tiešsaistes pasākumu producenti patiesībā ir kļuvuši par TV producentiem. Ļoti daudziem skatītājiem vairs neinteresē konferences tips, jo tas vienkārši šo divu gadu laikā ir apnicis, tāpēc tiešsaistes pasākumos diezgan aktīvi ienāk dažādi televīzijas šovu elementi gan no Latvijas, gan no ārzemju šoviem un raidījumiem.”
Salīdzinot respondentu atbildes dažādās vecuma grupās, redzams, ka tie ir vienisprātis par tiešsaistes pasākumu ilgumu un pasākuma organizatoru prasmi noturēt uzmanību ar dažādām aktivitātēm. Vienīgi redzams, ka gados vecākai auditorijai ir izteiktāks prasmju trūkums tehnoloģiju lietošanā, kas kopumā ietekmē pasākumu apmeklēšanu tiešsaistē.