- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
-
Zinātne
- Kontakti
- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
Jaunumi
Pētījums: 70% izvēlētos apmeklēt pasākumus netradicionālā norises vietā
Pētot darījumu pasākumu norises vietu izvēli un klasiskās tendences, ir secināts, ka netradicionālas pasākuma vietas ārpus ierastā, pasākuma apmeklētājiem patiktu labāk un dotu labākus rezultātus, jo ierastā konferenču, semināru norise un to telpu iekārtojums ir izveidojies vienveidīgs, pēc noteikta standarta un visumā ir garlaicīga koncepta.
Atsaucoties uz Biznesa augstskolas Turība Starptautiskās tūrisma fakultātes studentes Sintijas Antmanes izstrādātā diplomdarba iegūtajiem rezultātiem, var secināt, ka lielākajā daļā gadījumu konferences un semināri tiek organizēti tradicionālās pasākumu norises vietās, kuru viena no primārajām funkcijām ir darījumu pasākumu rīkošana (banketu zāles, konferenču zāles u.c.)
Veiktā iedzīvotāju aptauja parādīja, ka darījumu pasākumu apmeklētājiem un klientiem ir ļoti standartizēta un tradicionāla izpratne par konferences norisēm un tām izvēlētajām pasākumu norises vietām.
Savukārt, aicinot izvēlēties starp tradicionālām un netradicionālām pasākumu norises vietām, 70% aptaujāto izvēlējās par labu netradicionālākam norises vietu risinājumam. Tas ļauj secināt, ka pasākumu producēšanas nozares profesionāļiem ir vērts meklēt un piedāvāt saviem klientiem netradicionālus konferences norises vietu variantus, lai tādējādi pamazām pārveidotu konferenču un semināru kultūru un vidi.
Noteicošie faktori pasākuma norisē un plānošanā ir laiks un nauda, kas ir lielākie resursi. Attiecīgi no aptaujas rezultātiem par dažādu norises vietu atbilstību noteiktajiem kritērijiem secināms, ka problemātiskāk pielāgot darījumu pasākumu organizēšanai būtu mežus, pludmales un parkus, jo šīm vietām varētu būt nepieciešama sarežģītāka loģistika, kā arī finansiālai atdevei ir jābūt pietiekoši lielai, lai veiktu šādas darbības.
Konferences un seminārus lielākoties rīko pasākumu producenti un pasākumu aģentūras, tādēļ tieši viņiem būtu jāstrādā pie tā, lai saviem klientiem piedāvātu arvien vairāk netradicionālās pieejas un variantus darījumu pasākumu norises vietām. Veidojot piedāvājumus saviem klientiem, jāatceras par maksātspējas jautājumu, tādēļ vēlams atlasīt netradicionālās norises vietas dažādās cenu kategorijās.
Pasākumu organizatoriem, producentiem un aģentūrām jāsāk pārveidot konferenču un semināru kultūru, jo tiem ir gan nepieciešamās zināšanas un prasmes, gan radošums un kontakti, lai to paveiktu veiksmīgi.
Kā viens no pieteikumiem, ir arī veikt padziļinātu jautājuma izpēti tajā, kā konferences un semināra norises vietas dizains un noformējums ietekmē dalībnieku koncentrēšanās spējas, radošumu un uzmanību, proti, kādai ir jābūt apkārtējai videi no psiholoģiskā skatupunkta, lai veicinātu radošumu, koncentrēšanos, bet tajā pašā laikā nebūtu tik netradicionāla, ka novērstu uzmanību un traucētu koncentrēties uz pasākuma galveno norisi un saturu.