Jaunumi

09.01.2024

Pēteris Krīvens: Cik stipra komanda, tik stiprs uzņēmums

Loģistikas nozare ir viena no straujāk augošākajām un dinamiskajām jomām, un tajā jūtas kā “zivs ūdenī” SIA “Baltic Logistic Solutions” Latvijā valdes loceklis, Biznesa augstskolas Turība Uzņēmējdarbības vadības fakultātes absolvents Pēteris Krīvens. Uzņēmuma izaugsmē realizējis daudzas inovatīvas idejas un padomā vēl daudzas citas. Kā apliecinājums tam redzams medijos ziņu virsraksti, ka uzņēmums savā paplašināšanā investēs 9 miljonus eiro, lai nostiprinātu vadošās pozīcijas loģistikas tirgū Baltijā. Taču visa pamatā veiksme, kā uzsver Pēteris, slēpjas stiprā un vienotā komandā.

Apdomājot savu laiku Biznesa augstskolā Turība, kā Jūsu izglītība un pieredze veicināja Jūsu panākumus loģistikas un uzņēmējdarbības jomā?

Izglītība palīdz orientēties situācijās, lai pieņemtu pareizus lēmumus, un izglītība, kuru apguvu Turībā bija bagātīga ar prezentācijas prasmēm, kuras ļoti noder ikdienas darbā gan ar klientiem, gan ar kolēģiem. Tāpat jāpiemin, ka, studējot studentam ļoti daudz ir patstāvīgi jādarbojas, meklējot informāciju un formulējot domu, un tieši šīs prasmes arī ļoti noderīgas darbā. Viss, ko pieminēju veicina panākumus, jo izglītība ir pieredze, bet pieredze nostiprina prasmes.

Kādas konkrētas prasmes, zināšanas vai perspektīvas no universitātes laika Jūs uzskatāt par noteicošiem faktoriem, kas ietekmējuši Jūsu veiksmīgo ceļu uzņēmējdarbībā un profesionālajā sfērā?

Prezentēšanas prasmes un darbošanās uzdevumi grupās.

Dinamiskajā loģistikas nozarē kā Jūs sekojat līdzi jaunākajiem nozares trendiem un tehnoloģijām, lai nodrošinātu, ka jūsu bizness paliek konkurētspējīgs?

Ikdienā lasot ziņas un jaunumus medijos. Pieredzes apmaiņā ar konkurentiem, jo uzturu kontaktus ar nozares līderiem. Ņemot vērā, ka esam Baltijas mēroga uzņēmums, tad bieži tiekamies Baltijas līmenī, lai apspriestu katras valsts jauninājumus un pieredzi, kuru pārņemt. Regulāri budžetu apskati un analīze arī ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa, lai izdarītu secinājumus.

Vai varat padalīties ar svarīgu brīdi vai lēmumu savā karjerā, kas būtiski ietekmēja jūsu loģistikas biznesa izaugsmi un panākumus?

Savulaik pieņēmu lēmumu veidot multitemperatūras loģistikas ķēdi, izveidojot gan transporta, gan noliktavu piegādes ķēdes atbilstošas visiem temperatūras režīmiem, tādējādi nodrošinot gan saldēto, gan atdzesēto un regulāro preču loģistikas piegāžu ķēdi vienkopus. Tāpat svarīgs lēmums bija savulaik izvēlēties vienu no vadošajām maršrutu plānošanas programmām “Paragon”, kura sniedz nepārspējamas iespējas transporta plānošanā gan laika, gan efektivitātes ziņā.

Loģistikā bieži nākas saskarties ar globālajām piegāžu ķēdēm. Kā orientēties starptautiskās tirdzniecības sarežģījumos, noteikumos un daudzveidīgos kultūras apsvērumos savā biznesa darbībā?

Mūsu darbības teritorija ir Baltijas valstis un darbojamies FMSG sektorā. Lielas ietekmes no globālajām loģistikas problēmām mums nav. Fokusējamies uz Baltijas tirgu un stiprinām savas pozīcijas šeit.

Kā Jūs kā uzņēmējs pieejat izaicinājumiem un neparedzētām situācijām, lai radītu jaunas iespējas un inovatīvus risinājumus savā biznesā?

Ir jāriskē, bet jādara to apdomīgi, izsverot iespējamās ietekmes, taču ir jāgrib un jādara. Spēks ir komandā, kurā darbojamies. Mēs esam tik stipri, cik stipra ir komanda.

Vai Jūs uztverat riskus kā svarīgu daļu no uzņēmējdarbības ceļa, un kā tie ir veicinājuši Jūsu personīgo un profesionālo izaugsmi?

Riskus uztveru veselīgi, jo tā ir mūsu ikdiena, taču svarīgi tos amortizēt ar paredzamiem šķēršļiem un paredzamo rīcību riskiem realizējoties. Riski pilnīgi noteikti ir daļa no mansa personīgās, gan arī uzņēmuma izaugsmes un panākumiem.

Inovācijas ir veiksmīga biznesa pamats. Vai Jūs varat padalīties ar piemēru, kā Jūs esat ieviesis inovatīvus risinājumus vai tehnoloģijas savā loģistikas uzņēmumā, lai optimizētu procesus vai palielinātu efektivitāti?

Viena no inovācijām, kas sniedza efektivitātes un kvalitātes uzlabojumus ir “voice picking” rīks, kurš sniedz arī ērtumu darbiniekam, jo abas rokas ir brīvas, kā arī komplektēšanas valodu darbinieks var izvēlēties sev tīkamāko. Arī tad, ja darbinieks ir no citas valsts, tad mēs spējam nodrošināt viņam dzimtās valodas izvēli.
Vēl viens rīks ir “Pilot”, kuru izveidojām paši kopā ar procesu vadību un IT sistēmu attīstīšanas komandu. Šis rīks sniedz iespēju šoferim visus uzdevumus pārvaldīt viedierīcē, un arī komunikācija par neskaidrībām notiek šajā sistēmā bez nepieciešamības kādam zvanīt un diktēt savu problēmu. Tāpat šis rīks dod iespēju kontrolēt piegādes gaidu pasūtījumiem reāllaikā, kas noteikti ir pamats kvalitātes kontrolē.

Arvien svarīgāka kļūst ilgtspējības un peļņas līdzsvars. Kā jūsu loģistikas bizness ir integrējis ilgtspējīgas prakses, un ar kādām grūtībām un iespējām jūs saskaraties šajā aspektā?

Ilgtspēja ir atbildība, un mēs esam atbildīgi, tāpēc esam veikuši virkni izmaiņu savos procesos un savas izvēles pakārtojam ilgtspējai. Kā apliecinājumu tam, ka esam ilgtspējīgi domājošs uzņēmums, esam saņēmuši starptautisko ilgtspējas atzinumu “ECOVADIS” ar novērtējumu “GOLD”.

Lielākā grūtība ir konkurēt ar uzņēmumiem, kuri nepavisam nedomā par ilgtspēju un tādējādi reizēm spēj piedāvāt zemākas cenas tirgū, taču klienti aizvien vairāk sāk novērtēt ilgtspējas nozīmi un tāpēc aizvien biežāk to pieprasa.

Kā uzņēmējs, iespējams, jums bija jāsaskaras ar dažādām grūtībām. Vai Jūs varat apspriest konkrētu izaicinājumu savā loģistikas biznesā, un kā Jūs to pārvarējāt, daloties ar iegūtajām vērtīgajām mācībām?

Lielākais izaicinājums ir izveidot stabilu, motivētu, enerģisku, saliedētu komandu, ar kuru kopā “gāzt kalnus”. Mums tāda ir, tāpēc visām grūtībām ejam cauri kopā, atbalstot viens otru. Komanda ir mūsu spēks un, lai spēku vairotu, mēs trenējamies palielinot savu performanci. Cik stipra komanda, tik stiprs uzņēmums.

Ar e-komercijas pieaugumu un mainīgajiem patērētāju paradumiem kā jūsu loģistikas bizness ir pielāgojies, lai apmierinātu tirgus mainīgos pieprasījumus, it īpaši pēdējos gados?

Mūsu loģistikas niša ir vērsta uz “Business-to-business” (B2B), taču mūsu klienti, protams, pielāgojas patērētāju paradumiem un attiecīgi arī mēs, taču lai arī Covid uzliesmojumā cilvēki ļoti plaši izmantoja e-komerciju, taču pēc pandēmijas lielākā daļa atgriezās pie klātienes iepirkumiem, un Latvijā FMSG sektorā e-komercija nav ļoti izplatīta.

Kādus padomus Jūs kā veiksmīgs biznesa līderis dotu pašreizējiem studentiem vai absolventiem, kas tiecas veidot karjeru loģistikā vai uzņēmējdarbībā?

Loģistikas joma ir viena no dinamiskajām jomām, kur nekad nav garlaicīgi un ikdiena ir pilna ar izaicinājumiem, kas savukārt mūs stum uz priekšu un uz izaugsmi, tāpēc es aicinu visus lekt iekšā šajā lieliskajā, plašajā un dinamiskajā jomā, kuri gatavi savu karjeru būvēt interesantu. Šī ir lieliska joma, kurā satiekas marketings, IT, finanses, pārdošana, projektu vadība, drošība un citi virzieni, kas kopā veido biznesu.

Ja Tev ir kādi jautājumi, tad raksti mums
Mēs ar Tevi sazināsimies tuvākajā laikā!
Paldies, Tavs pieteikums nosūtīts veiksmīgi!