Jaunumi

16.03.2022

Mentore Ieva Adamss (Lejiņa): Supervaronis ir klients, nevis uzņēmējs

Efektīva korporatīvā stāsta izveidošana ir vienkārša, ja uzņēmums var lepoties ar savām autentiskajām saknēm vai īpašu pozīciju, pateicoties saviem atšķirīgajiem iekšējiem procesiem, produktiem, pakalpojumiem. Ko darīt, ja šādu unikālu īpašību nav? Radīt uzrunājošu korporatīvo stāstu, izmantojot “trīs komunikācijas vaļus” un “varoņa ceļojuma” shēmu, uzsver Turības Biznesa inkubatora mentore Ieva Adamss (Lejiņa).

Šādu viedokli viņa pauda Turības Biznesa inkubatora rīkotajā “Ekspress Mentorklases” lekcijā "Pārliecinoša komunikācija - kā uzstāšanās murgu pārvērst par prieku”, stāstot par šīs tēmas korporatīvā stāsta aspektu.

Pēc viņas teiktā, korporatīvās komunikācijas pamatā nosacīti ir trīs pamatprincipi: instinkti, globālā atbildība un personiskās vērtības. Instinkti – tie ir katrā cilvēciskā būtnē “iebūvēti” trigeri, ar kuru palīdzību kļūst iespējama pat nelūgta komunikācija – kā tas visbiežāk arī ir starp uzņēmumu un sabiedrību. Vietumis krustojoties ar kristietībā definētajiem septiņiem nāves grēkiem, šie trigeri – lepnība, iekāre, rijība, slinkums, bērni, dzīvnieki un nāves bailes - radoši pasniegti spēj piesaistīt tūlītēju uzmanību, kas mūsdienu uzmanības deficīta laikmetā ir tik būtiski. Otrais “valis”, mūsdienās, protams, ir globālo problēmu apzināšanās un spēja skaidri definēt un parādīt, kā uzņēmums piedalās šo problēmu risināšanā. Trešais “valis” ir tās cilvēciskās vērtības, kuras uzņēmums iedzīvina savā darbībā un caur kurām sazinās ar savu auditoriju, veidojot noteiktu kopienu.

Kad korporatīvais stāsts ir izveidots, svarīgi ir apzināties – no kādas pozīcijas tas tiek nokomunicēts savai auditorijai. Šeit talkā nāk varoņstāsta shēma, uz kuras jau simtiem gadu tiek būvēti spilgtākie un dzīvīgākie stāsti un mīti, un kurā piedalās Supervaronis, Ļaundaris jeb Problēma un Viedais Guru, kurš ļauj attīstīt Supervaronim viņa patiesās spējas. Latvijas uzņemējdarbības nevieglajos apstākļos daudzi uzņēmēji kļūdaini uzskata, ka tieši viņi ir Supervaroņi. Tas ir saprotami, tomēr tā nav taisnība – Supervaronis ir Klients, savukārt uzņēmums ir Viedais Skolotājs, kurš ar savu produktu vai pakalpojumu palīdz Varonim atklāt savas spējas. Būtiski ir apzināties arī īsto Ļaundari jeb problēmu – kas tieši Klientam pietrūkst? Vai ir vajadzīgs šis konkrētais produkts/ pakalpojums vai varbūt tādējādi tiek apmierināta kāda svarīgāka iekšējā vajadzība? Atbildot uz šo jautājumu pareizi, ir iespējams pacelties jaunā izpratnes līmenī par to, kādēļ uzņēmums eksistē un tieši kam ir nepieciešams tas, ko uzņēmums piedāvā. Līdz ar to arī korporatīvā stāsta “problēma” tiek veiksmīgi atrisināta.

Apmācības norisinās attālināti, Webex Cisco platformā. Kursa noslēgumā dalībnieki saņem sertifikātus. Plašāka informācija par “Ekspress mentorklases” apmācību cikliem atrodama mājaslapā turiba.lv. Jautājumu gadījumā aicinām sazināties ar Turības Biznesa inkubatoru, rakstot uz e-pastu bi@turiba.lv vai zvanot +37126651306.


Mēs izmantojam sīkdatnes, lai sniegtu Jums vislabāko lietošanas pieredzi mūsu mājas lapā. Nospiežot “Piekrītu” vai turpinot pārlūka sesiju, Jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs varat atcelt savu piekrišanu jebkurā laikā, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Sīkdatņu izmantošanas kārtība.

Piekrītu