- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
-
Zinātne
- Kontakti
- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
Jaunumi
Eksperti: Komunikācijas veidošana bez cilvēka iesaistes nav iespējama
Biznesa augstskolas Turība viedokļu ringā "Vai komunikācijas nozare būs nākotnes dinozaurs?" komunikācijas eksperti spieda par komunikācijas nozares izaicinājumiem, mākslīgā intelekta ietekmi uz komunikācijas specialista darbu, kā arī ieskicēja komunikācijas nozares vīziju nākotnē.
25. maijā Biznesa augstskola Turība sadarbībā ar Latvijas asociāciju sabiedrisko attiecību profesionāļiem rīkoja tiešsaistes diskusiju-viedokļu ringu “Vai komunikācijas nozare būs nākotnes dinozaurs?”, kurā komunikācijas eksperti sprieda par nozares un komunikācijas zinātnes pieaugošo nozīmi, ņemot vērā mākslīgā intelekta attīstību, kas no vienas puses komunikācijas profesionāļiem paver virkni dažādu iespēju.
Pasaules globālās problēmas ienesa milzīgas izmaiņas sabiedrības izpratnē par komunikācijas lomu – ja iepriekš sabiedriskās attiecības un komunikācija tika uzskatītas par greznību, tagad nu jau pāris gadus informācijas pieejamība ir viena no primārajām vajadzībām gan sabiedrībai, gan uzņēmējdarbībai, gan valdībām. Visi pētījumi par komunikāciju parāda šīs zinātnes pieaugošo nozīmi, savukārt komunikācijas profesija nekur netiek minēta kā viena no tām profesijām, kura nākotnē skars dinozauru liktenis – izmiršana.
Biznesa augstskolas Turība komunikācijas virziena vadītāja Jana Bunkus apgalvo: “Jāatceras, ka mākslīgo intelektu ir radījis cilvēks un cilvēka prāts, un nekad nepienāks diena, kad cilvēka prāts nobālēs jebkāda mākslīgā intelekta priekšā. Mēs esam tie, kas ir soli priekšā tam, ka šis prasmes un iemaņas ir stiprākas.” J.Bunkus norādīja, ka mākslīgais intelekts ir rīks, kas būtiski var ietaupīt laiku komunikācijas speciālistiem, taču cilvēka iesaiste vienmēr būs nepieciešama, jo par gala produktu un rezultātu ir atbildīgs komunikācijas speciālists, nevis mākslīgais intelekts.
AS Swedbank komunikācijas un ilgtspējas pārvaldes vadītāja Lolita Stašāne diskusijā pauda, ka pārmaiņas ir neizbēgamas, tās jāizvērtē un jāpielāgojas attiecīgajai situācijai. Viņa aicināja vieglāk pieņemt pārmaiņas un, “ja mēs nevaram ietekmēt to, kas notiek, tad varam ietekmēt savu attieksmi pret to”. Viņasprāt, mākslīgais intelekts mums sniedz plašu iespēju klāstu, kas ietver arī virkni izaicinājumus.
Savukārt Influenceru aģentūras Collex biznesa attīstības direktors Deniss Aleksandrs Ševeļovs piebilda: “Domāju, ka stāvam mākslīgā intelekta diktatūras priekšā un, ja būsim tās priekšā, tad visi komunikatori var kļūt par veiksmīgiem propagandistiem, kā nozare un nodarbe tā paliks, taču vai mēs vēlamies dzīvot ārpus demokrātijas [..].” Kā svarīgu argumentu Ševeļovs minēja to, ka likumdevējiem nepieciešams rast veidus, kā kontrolēt mākslīgā intelekta lietojumu, lai tas netiktu izmantots ļaunprātīgi. Tāpat viņš uzsvēra to, ka nepieciešams šo saturu marķēt, lai patērētāji zinātu, ka to radījis mākslīgais intelekts, nevis cilvēks. Ar mākslīgā intelekta straujo attīstību atšķirt cilvēka radīto saturu no mākslīgā intelekta ir ļoti grūti, tādēļ informācijas aprite ir jāizvērtē kritiski.
Eiropas Parlamenta biroja Latvijā vadītāja Marta Rībele, izsverot dažādus faktorus, pauda, ka mākslīgais intelekts var uzņēmuma ietaupīt izmaksas. “Man ir bažas, ka atkal komunikācijas loma organizācijas un institūcijās, iespējams, mazināsies, jo atkal gribēsies ietaupīt, domājot, ka mākslīgais intelekts spēs darbus paveikt komunikatoru vietā.” Tāpat diskusijā viņa iezīmēja, kā šī problēma izskatās no organizācijas vai uzņēmuma vadītāja šķautnes, ņemot vērā dažādus apstākļus kā cenu pieaugumu un citus faktorus, kas līdz šim apliecinājuši, ka komunikācija ir integrāla uzņēmuma sastāvdaļa.
25. maijā notikušo viedokļu ringa “Vai komunikācijas nozare būs nākotnes dinozaurs?” pilno ierakstu iespējams noskatīties Biznesa augstskolas Turība Facebook lapā vai LASAP Facebook lapā.
Biznesa augstskola Turība ir biznesā balstīta un atbilstošās aktivitātēs studentu orientēta starptautiska augstskola, kas ietver biznesa domāšanu visos studiju virzienos. Studiju process tiek veidots tā, lai students maksimālu spētu izmantot un attīstīt savu potenciālu.
LASAP darbojas kopš 2001. gada aprīļa, veidojot sabiedrisko attiecību nozares reputāciju, kā arī sniedzot tīklošanās iespējas nozares kolēģiem. Asociācija nodrošina zināšanu pārnesi sabiedrisko attiecību profesionāļu vidū, organizējot pieredzes apmaiņas, kompetenču pilnveidošanas pasākumus un līdzdarbojoties nozares pasākumu organizēšanā.